User generated style content
Az igazán jó márkakommunikáció elemeit a felhasználók nem reklámnak, hanem kreatív tartalomnak érzékelik.
@martin.hero Okoskamera otthonra 🎥🚨#reklam #tplink #tplinkhungary #tapo #okoseszkoz #smarthome #tapokamera #martinhero #instafamehu @TP-Link Hungary ♬ Say So (Instrumental Version) [Originally Performed by Doja Cat] - Elliot Van Coup
Mi az a user generated style content?
A UGC hatású tartalom olyan érzetet kelt a felhasználóban, mintha egy másik fogyasztó által gyártott anyagyot látna, ettől pedig különösen hitelessé válik.
A felhasználók által gyártott tartalmakat a márkák előszeretettel forgatják vissza a saját kommunikációjukba már hosszú évek óta. Rendkívül hitelesnek hat, amikor egy másik fogyasztó annyira elkötelezett a branddel kapcsolatban, hogy tartalmat készít róla. Ezt a hatást lehet imitálni a user generated style content segítségével.
A UGC tartalom további előnyei
A user generated style content-nek több előnye is van a hitelesség erősítésén túl. Ezek részben technikai jellegűek, részben pedig a felhasználókra hatnak.
A hitelesség erősítésén túl egy olyan sokszínű perspektívát nyit meg a márkák számára, amit a klasszikus tartalomgyártás jellemzően nem tud. Egyszerűen egy fogyasztó sokkal nagyobb szabadsággal nyúlhat a termékhez, így pedig olyanokhoz is eljuthatunk, akikhez korábban nem. Ezen túl a kereső szempontjából is egyre fontosabb szempont, hogy egyedi tartalmakat használjon egy márka, azaz SEO oldalról is segíti a kommunikációt.
@martin.hero Sodastream varázslat - Szénsavas víz/üdítő egyetlen gombnyomással 🥤🌀 @sodastream #reklam #sodastream #környezettudatos #martinhero #uditoital #videography #igykeszult #tanuljtolem #erdekes #okosotthon #smarthome ♬ Running Up That Hill (A Deal With God) [2018 Remaster] - Kate Bush
Nem csak tartalmat, elérést is kínálok
Nem csak gyártom a tartalmakat, a saját csatornáimon szívesen meg is osztom azokat egy együttműködés keretében.
Esetemben az a különleges helyzet áll fenn, hogy nem csupán a márka platformjain megjelenő hasznos user generated style content-et tudok létrehozni, hanem saját széles elérésem által ezt igény esetén magam is el tudom juttatni egy több mint 110 000 fős közönséghez. Sőt, akár content creatorként is együttműködhetünk!
Hogyan dolgozom?
Találkozás és egyeztetés
Az együttműködés első lépése mindig egy találkozó megszervezése. Ez történhet akár az online térben is, viszont a közös munka megkezdése előtt az előzetesen megírt briefen túl egy egyeztetésre is szükség van. Enélkül csak korlátozott módon van lehetőségem hozzáadni a tapasztalatomat és látásmódomat a projekthez.
Tervezés és jóváhagyás
A gyártás előkészítése során olyan felmerülő feladatokban is a segítségedre tudok lenni, amelyek jellemzően nem feltétlenül tartoznak a kivitelező feladatai közé. Például a forgatás és fotózási kellékek beszerzése. Továbbá a gyártás helyszínére saját felszereléssel érkezem, ezzel is biztosítva a váratlan helyzetek elkerülését.
Előkészítés és gyártás
Az egyeztetés után, amikor már minden hasznos információval felvérteztél, készítek egy tervezetet a meghatározott feladatok kivitelezése kapcsán. Ezt a tervet megkapva már egyben fogod látni az együttműködés részleteit, igény esetén módosíthatjuk azokat, és csak a jóváhagyás után kezdődik el a gyártási folyamat.
Utómunka és leadás
Rendelkezem annyi tapasztalattal a tartalomgyártással kapcsolatban, hogy képes legyek pontosan becsülni az utómunkához szükséges időt, így nem kell majd váratlan csúszásokra számítanod. A leggyakrabban két módosítási körben állapodom meg a partnerimmel. Ez jellemzően elég ahhoz, hogy maradéktalanul teljesüljön a megrendelő minden igénye.